آیتم های سئو وب سایت
در این وبلاگ به نکات مهم در سئو تکنیکال اشاره می کنیم
آیتم های سئو وب سایت
نوشته شده توسط براتی در ساعت 22:45

آیتم های سئو وب سایت

سئوی آن - پیج ( به انگلیسی on - page seo ) یا این که سئوی آن پیج , دربرگیرنده لیستی بلندبالا از کارهایی است که می بایست صورت بپذیرد . چندسال پیش سئوی آن - پیج , بیشتر تگ‌های متا , محتوای باصرفه سازی شده و عنوان ها را در برمی گرفت . در حالتی که شما میخواهید سئوی وب سایت را در سال 2019 یاد بگیرید , مطالب مرتبط با سئوی آن - پیج برایتان مشغول کننده خواهد بود . با ما همراه باشید!

از هنگامی هنگامی که محتوا , عنا وین و توضیحات انباشته از لغات دارای اهمیت , برای دستیابی به درجه بالا در جستجوی گوگل کافی بود , زمان متعددی قبلی و الگوریتم‌های موتورهای کاوش مسیری طولانی را پیموده و روز آپ دیت پیچیده خیس شده‌است .

https://ismaeilsahab.ir/seo-checklist/

چک لیست سئو 2020

در صورتیکه بخواهید سئوی وب سایت را یاد بگیرید نمی توانید در قبل بمانید . یک از مطرح ترین پیشرفت‌های موتورهای کاوش , این است که آن‌ها بشر ها و به ابلاغ دیگر , تعامل یوزرها را هم تحت عنوان واحد سنجش در حیث میگیرند .

بهینه سازی وب سایت , آدم ها را تحت عنوان انگیزه در لحاظ می گیرد خیر صرفا موتورهای کاوش را .

متا تگ ها ( برچسب‌های متا )

 

متاتگ ها جزو کدهای HTML می‌باشند . آن‌ها محتوای اینترنت سایت‌ها را تعریف می‌نمایند . مهم‌ترین آنها , عنوان ها متا و توضیحات متا می‌باشند .

عنوان ها متا و توضیحات همراه شده با کلمه ها مهم , به صورت بدون واسطه جايگاه شما‌را زیر تاثیر قرار نمی‌دهند البته تحت عنوان واحد سنجش دیوانه قدرتمندی , بر CTR و تعامل شما با استفاده کننده اثرگذارند . بدین ترتیب آن‌ها هنوز نیز در بهینه سازی وب سایت اصلی می‌باشند .

این حرفِ بلاگرهایی که میگویند تگ‌های تیتر و توضیحات متا به هیچ وجه دارای اهمیت نیستند , گیجتان نکند . درضمن , به خاطر داشته باشید در صورتیکه که عنوان ها و توضیحات خودتان به میزان کافی با سوال کاوش هم خوانی نداشته باشد , الگوریتم گوگل آن‌ها را تغییر و تحول میدهد تا ارتباطشان با سوال کاوش را خوبتر نشان دهد .

ابزارها و افزونه‌های متعددی ( مثل یوست در وردپرس ) وجود دارا‌هستند که محتوای شما‌را به نظر واژه حیاتی به عمل رفته در تیتر متا , توضیحات متا , عنا وین , تراکم لغت ها اساسی , ویژگی‌های Alt و … ارزیابی می کنند .

این ابزارها تجهیزات مضاعف متعددی را ارائه میدهند ولی به مشقت می توانند الگوریتم متمرکز بر ادله انسانی را دنبال نمایند . براین اساس وقتی که متاتگ ها را می‌سازید , اطمینان نتیجه ها نمائید که نیز بُعد فنی را در حیث گرفته اید و نیز تجربه استفاده کننده را .

آنالیز لیست سئوی آن - پیج

 

بیایید با چیزهایی استارت کنیم که شما میتوانید در وردپرس یا این که هر سیستم مدیر محتوای دیگری انجامش بدهید .

1 - پیشین از آن که آغاز به نوشتن فرمایید , کاوش فرمائید ملاحظه کنید مردمان چه چیزهایی را کاوش میکنند .

 

آیا قصد دارید در رابطه موضوعی که اشخاص درباره‌اش کاوش می کنند بنویسید؟ مطمئن می باشید که نقطه حیث شما متعدد و منحصر است؟ آیا می توانید قیمت افزوده جدیدی درین زمینه داشته باشید؟ آیا زمان بندی قابل قبولی دارید؟

قبلی از آن که نوشتن را آغاز نمائید , سوال های با اهمیت اکثری وجود دارا هستند که می بایست به آن‌ها بپردازید . چه محتوای شما یک وب لاگ پست باشد و چه برگه فرود یک متاع , فرقی نمیکند . شیوه های زیاد متعددی برای کشف جواب موجود هست . جستجوی لغات با اهمیت بخش دوری ناپذیر آن است .

2 - تگ‌های تیتر و سرفصل ها

 https://ismaeilsahab.ir/bounce-rate/

تگ تیتر , توضیحات متا و سرفصل ها را جالب بنویسید . به یاد داشته باشید که پیش از این چه پیشنهاد ای کردیم . تمرکز شما بر عبارات حساس در‌این نصیب ها بایستی باشد تا یوزرها بدانند سایت شما در رابطه چه است . از توضیحات متا تحت عنوان فرصتی بزرگ برای پیشنهاد call - to - action ) CTA ) به کارگیری فرمایید . نیز یوزرها و نیز موتورهای کاوش را قانع فرمایید که سایت شما همانی‌ست که می بایست بر روی آن کلیک نمایند .

یک توشه دیگر به تعامل با یوزرها تصور کنید و بیش تر از حد از لغات کم بها و سطحی به کار گیری نکنید . به رقبا نگاه فرمائید , عملکردشان را محاسبه نمایید و راهکار خودتان را سازه نمائید .

تعدادی اشاره زود گذر در رابطه تگ‌های تیتر و سرفصل ها :

 

گوگل عنا وین را هنگامی نشان میدهد که بیش تر از 70 کارارکتر باشند و توضیحات متا را زمانی که بیشتراز 155 کاراکتر باشند . ( به روزرسانی ماه می‌2019 )

از استعمال درست از تگ‌های

,

,

اطمینان نتایج فرمائید .

از ابزارهای مرورکننده حاصل کاوش مثل SEOmofo ( اسکرین شات تحت ) , SEOSiteCheckup یا این که افزونه‌های وردپرس استعمال نمایید .

- 3از URL‌های سئوفرندلی به کار گیری نمایید .

 

- از URL هایی که به صورت خودکار از ارقام و کاراکترها

متخصصان سئو سایت

متخصصین بهینه سازی وب سایت و بلاگرها معتقدند که URL‌های کوتاه درجه بهتری در گوگل به دست می آورند . ما عقیده داریم که‌این مسئله مرتبط با تجربه استفاده کننده است . ولی این بدان شکل نیست که URL بیست کلمه و واژه ای عالی است .

4 - چند رسانه ای ( محتوای مولتی مدیا )

 

آیا می خواهید که با کاربرانتان تعامل داشته باشید؟ از تصاویر , اینفوگرافیک ها , چارت‌ها و ویدئوها به کارگیری فرمایید . آنان نرخ پریدن یا این که بانس ریت Bounce Rate را کاهش می دهند و سبب ساز ارتقاء تعامل می گردند . بعضا چیزها بایستی به به عبارتی شیوه کهن شان متن شوند ولی محتوای مولتی مدیا یک ضرورت به حساب میآید .

پخش کلیپ یک کدام از موثرترین روندهای بازاریابی در سال‌های قبلی است . علاوه بر این به مردمان هدف لایک کردن , به اشتراک گذاشتن و نوشتن کامنت میدهد .

یک‌سری اشاره زود گذر در رابطه محتوای مولتی مدیا :

 

تصاویر را با استعمال از اسم ویژگی‌های دارای ربط و اندازه‌های مطلوب باصرفه سازی نمایید . مثل : ( how - to - bake - pizza . jpg )

محتوای رسانه ای دارای ارتباط مثل ویدئوها یا این که چارت ها را جایگذاری فرمائید .

یادتان باشد برای ویدیو ها از توضیح استعمال نمائید تا کلمه ها حیاتی را از دست ندهید . موتورهای کاوش نمی توانند در ویدئوها بخزند .

 

5 - لینک‌های داخلی و فرنگی

 

به کار گیری از لینک و پیوند فرنگی , به گوگل سیگنالهای مربوط به قضیه شمارا می دهد . مطمئن گردید که به منابع دارای ارتباط و دارای اعتبار لینک و پیوند داده اید .

لینک‌های داخلی , روشی خوب برای افزایش دادن مقاله‌ها و بخش‌های دیگر وبسایت شما می باشند . این عمل مشاهده آنان‌را سهل و آسان خیس کرده و سبب ساز تعامل فراتر می‌گردد . لینک‌های داخلی همینطور به رباتهای گوگل امداد می‌نمایند تا از ساختار سایت سردربیاورند .

تعدادی اشاره زود گذر در رابطه لینک‌های داخلی و فرنگی :

 

لینک‌های فرنگی مستقیما جايگاه شمارا ارتقاء نمی‌دهند , ولی استعمال از آنان فراوان پیشنهاد می‌گردد .

بسته به ارتفاع محتوایتان از 2 تا 3 لینک و پیوند داخلی به کارگیری نمائید .

موتورهای جستجوی خزنده , این لینک و پیوند ها را کپی میکنند , به این ترتیب همت نکنید الکی نمایید . ضمن آن که مواظب لینک‌های معیوب باشید .

برای پیوند دهی داخلی , مدل بندی‌های جزئی خیس موضوعات را دنبال نمائید .

- به مردمان قابلیت شرکت کردن بدهید

 

«محتوای خوب , خودش خودش را به اشتراک می گذارد . » این حرف راست بود البته در گذشته! این ایام مردمان تنبل گردیده اند . براین اساس کلید اشتراک بایستی مدام در سایت شما باشد . بر پایه ی گزارش BuzzSumo اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی از سال 2015 به نصف کاهش پیدا کرده است .

علاوه بر رخ بوک , توییتر یا این که لینکدین , شبکه‌های اجتماعی مختص و مربوط به مورد مثل Reddif و Pinterest و خیلی‌های دیگر را نیز در حیث بگیرید .

تحلیل لیست سئوی تکنیکال

 

ما می توانیم سئوی تکنیکال را تحت عنوان جزء بهینه سازی وب سایت داخل کاغذ یا این که سئوی آن پیج که به مورد ها فنی بیشتری میپردازد طبقه بندی کنیم . این مسئله غالبا نیاز به حداقلی از مهارتهای گسترش اینترنت دارااست . ولی دوچندان نترسید , چیزهای متعددی می‌باشند که شما می توانید در وردپرس به سادگی انجامشان بدهید .

این ها مهم‌ترین فاکتورهای سئوی تکنیکال می‌باشند که بایستی روی آنان تمرکز فرمایید :

1 - سرچ کنسول ( Search Console )

 

فعال‌ساز‌ی Google Search Console ( اینترنت مسترتولز ) یکی‌از اصول سئوی وب سایت است . چیزی که کمکتان می کند تارنما را در جستجوی گوگل نگهداری فرمائید و بر همت آن بررسی داشته باشید .

سرچ کنسول به شما امداد مینماید جايگاه بندی واژه و کلمه دارای اهمیت , CTR ها , جریمه‌های احتمالی گوگل و خیلی اطلاعات اثر گذار دیگر در مسئله سئوی تکنیکال را نظارت فرمایید .

تجهیزات دیگر آن مشتمل بر قابلیت و امکان به کارگیری از گوشی , گزینش چیزهایی که میخواهید ایندکس فرمائید , خطاهای وب سایت , خطاهای داده‌های ساختار یافته و پیوند هاست .

اشارات زود گذر :

 

هر سایتی برای استعمال از تجهیزات سرچ کنسول بایستی به وسیله آن تایید شود .

به وسیله Google Analytics به Search Console متصل گردید .

2 - سرعت سایت

 https://ismaeilsahab.ir/search-engine/

سرعت سایت یک کدام از معیارهای جايگاه دهی است که شما همواره بایستی درصدد ارتقای آن باشید . معلوم است که 50 % یوزرها توقع دارا هستند یک وبسایت در 2 ثانیه یا این که کمتر بارگیری شود . و در صورتی‌که در 3 ثانیه بارگیری نشود , آن را ترک خواهند کرد . به این ترتیب شما همواره نیاز دارید که سرعت وبسایت خویش را توسط یک ابزار آزمایش سرعت بسنجید .

با صرفه سازی تلفن همراه

 

با صرفه سازی گوشی امری حتمی است . عالم وب دارااست از دسکتاپ به تلفن همراه تغییر تحول مسیر می دهد . در واقع سایتی که مبتنی بر گوشی باصرفه سازی نشده باشد , بر مرتبه بندی شما تاثیر منفی خواهد گذاشت .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: